Junior IT Service Desk medarbetare

Trivs du med kundkontakt och att få hjälpa kunder med deras IT- problem? Är du genuint intresserad av IT och drivs av att ge användarna den bästa servicen? Då är du den vi söker!

BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER

Till Dole Europe IT söker vi nu en serviceglad person till deras IT Service Desk organisation. Du kommer huvudsakligen arbeta med att ta emot och lösa interna och externa kundärenden via telefon, ärendehanteringssystem och e-mail.

Du kommer till exempel att:

  • Vara behjälplig i servicedesk och deras interna first line support
  • Följa daglig operativ verksamhet för kunden och övervaka aktuell ärendestatus i leveransen av deras IT tjänster
  • Utföra felsökningar av både hård- och mjukvara samt kundspecifika applikationer
  • Jobba nära med IT kollegor från andra länder då du kommer vara en del av ett europeiskt team som tar hjälp av varandra för att lösa inkommande problem

Tjänsten passar dig som är genuint intresserad av IT och har en social och kreativ förmåga att hjälp våra kunder. IT-avdelning består av ett härligt team som alltid hjälps åt och stöttar varandra. I början av din anställning kommer du få sitta med och ta del av hur ärenden hanteras tillsammans med avdelningens extremt duktiga tekniker.

KRAV PÅ PERSON

Vi söker dig som är en teknisk generalist med bred kunskap inom IT och vill ge förstklassig service. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tidigare arbete inom servicedesk eller IT-driftmiljö. För att lyckas i rollen som IT-servicemedarbetare krävs vidare:

  • Ett genuint intresse och förståelse för IT
  • Att du är social, hjälpsam och kreativ
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • B-körkort

Vi ser att du som söker är en person som gärna tar egna initiativ och beslut samtidigt som du gillar att arbeta i team och finnas behjälplig för dina arbetskamrater. Vidare är du kommunikativ och trivs i en roll där du skapar god relation med både kunder, kollegor och leverantörer.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll inom IT Service Desk.

ÖVRIGT

Start: Omgående
Omfattning:
Heltid
Arbetstid:
07:45-16:30
Plats:
Helsingborg

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Karolina Björkander Christensen på 073-353 75 39. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

företagspresentation: Saba Shared Service Center är ett bolag i Dole koncernen. Dole finns representerat av flera bolag i Sverige och Finland som tillsammans förser dagligvaruhandeln med färsk frukt, blommor, bananer och färdigskuren sallad. Saba Shared Service Center supporterar bolagen Saba Fresh Cuts, Saba Blommor och Banan-Kompaniet inom Ekonomi, HR, Lön och IT. Sätet finns i Helsingborg, så även den huvudsakliga verksamheten för de övriga bolagen.

Läs mer om Dole och Saba på www.saba.se